Daar werken wij iedere dag hard aan
Onze kwaliteit van zorg
Wij bieden goede en veilige zorg die voldoet aan de kwaliteitseisen. Wij werken aan het verbeteren van de kwaliteit van zorg door informatie te verzamelen en te verbeteren als dat nodig is.
We doen dit op verschillende manieren. Zo gaan we twee keer per jaar in gesprek met de cliënt en/of zijn vertegenwoordiger tijdens de bespreking van het persoonlijk plan. Ook doen we onderzoek en gaan met elkaar in gesprek: op locaties, maar ook op organisatieniveau.
Zo verbeteren wij onze zorgkwaliteit

Wij verzamelen informatie
Om te kunnen meten hoe onder andere de kwaliteit van onze zorg wordt ervaren, verzamelen wij gegevens. Onze aandacht richt zich op:
Rapporten en meldingen
-
Meldingen IGJ
Reik registreert incidenten om haar zorgt te verbeteren. Als een incident ernstige gevolgen heeft en vermoedelijk veroorzaakt is door een gebrek aan kwaliteit van zorg, spreek je van calamiteit. Zorgorganisaties zijn verplicht calamiteiten te melden bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ).
In 2018 zijn er geen meldingen gedaan bij de Inspectie.
-
Inspectierapporten IGJ
In 2018 is geen rapport verschenen.